19 Temmuz 2013

Kırmızı Bültenle Aranan 'Cinsel Saldırı' Sanığını, Rusya İade Etti

Erzurum'un Pazaryolu İlçesi'nde 17 yaşındaki H.N.A.'ya tarlada tecavüz girişiminde bulunduğu iddia edilen ve 'kırmızı bültenle' aranan 37 yaşındaki Abdulbaki A.'yı Rusya iade etti.

19 Temmuz 2013

Olay, Pazaryolu ilçesinin Şehitlik köyünde 28 Kasım 2010 günü meydana geldi. Abdulbaki A., akrabası olan aynı köyden H.N.A.'ya evlilik teklif etti. Ancak genç kızın teklifi kabul etmemesi üzerine cep telefonuyla "Seni o tarladan, harmandan alır götürürüm" mesajı gönderdi. Bir hafta sonra tarlada karşılaştığında kaçan genç kızı omuzuna vurarak yere düşüren Abdulbaki A. iddiaya göre, "Beni rezil ettin, ben de seni rezil edeceğim" diyerek tecavüze kalkıştı.

Tecavüzden son anda kurtulan H.N.A.'nin şikayetçi olması üzerine gözaltına alınan Abdulbaki A., önce serbest bırakıldı. Olaydan 4 gün sonra İspir Asliye Ceza Mahkemesi'nin tutuklama kararı üzerine, aranan Abdulbaki A.'nın, Rusya'ya kaçtığı tespit edildi. Erzurum 3'üncü Ağır Ceza Mahkemesinde dava açılan Abdulbaki A. hakkında, 19 Eylül 2012 günü verilen yakalama kararı üzerine İçişleri BakanlığıInterpol Daire Başkanlığı tarafından kırmızı bülten çıkarıldı. Rusya'da 4 Ocak 2013'te yakalanarak tutuklanan Abdulbaki A., 10 Temmuz günü Türkiye'ye iade edildi.

15 YIL HAPSİ İSTENDİ, 'İFTİRA ATTI' DEDİ

Erzurum'a 3,5 yıl sonra getirilen Abdulbaki A. 3'üncü Ağır Ceza Mahkemesinde ilk kez hakim karşısına çıktı. 'Çocuğun basit cinsel istismarı, mağdurun ruh ve beden sağlığını bozacak şekilde cinsel saldırı' suçlarından 15 yıla kadar hapis cezası istemi ile tutuklu yargılanan Abdulbaki A., ifadesinde şunları söyledi: 

"Evlenmek istedi, ablasıyla bana 'Beni kaçır' diye haber gönderdi. Kabul etmediğim için iftira attı. Öyle bir düşüncem olsaydı evime götürürdüm. Hatta köyün uzağında her gün gittiği bir tarla vardı, isteseydim orada tecavüz ederdim. Olay günü bağırmaya başlayınca duyulacağı endişesiyle ağzını kapattım. Bağırmaya devam edince olay yerinden uzaklaştım. Rusya'ya gideceğimi biliyordu. Bu olay yüzünden Rusya'da 6 ay tutuklu kaldım."

AVUKAT KAYA: BİR KADIN 'GÖĞSÜME DOKUNDU' DESE, MESLEĞİM BİTTİ

Abdulbaki A.'nın Rusya'da 'Çin işkencesi' gördüğünü ileri süren avukatı Sadullah Kaya, "Müvekkilimle mağdur arasındaki olaydan 6 ay öncesine dayanan telefon görüşme kaydının çıkarılmasını istiyoruz. Bir bayanla tek başına asansöre binmemek lazım. Bir kadın 'benim göğsüme dokundu' dese, 35 yıllık mesleğim bitti. Kimseyi inandıramazsın. Kadının namusu var da erkeğin yok mu? Buradan çıksa köyüne dönebilecek mi?" diye konuştu.

Mahkeme, Abdulbaki A.'nın tutukluluk halinin devamına, sanık ile H.N.A.'nın olay tarihinden 6 ay öncesini kapsayacak şekilde GSM hatlarına ilişkin kaydının istenmesine karar vererek duruşmayı erteledi. - Erzurum

Hiç yorum yok: