12 Temmuz 2013

'62 yaşındayım çıplak arandım'

Savcılığın tutuklanmalarını istediği 12 Taksim Dayanışması üyesi mahkeme tarafından serbest bırakıldı. Mücella Yapıcı gözaltında tacize uğradığını söyledi.
12 Temmuz 2013

İstanbul Haber Servisi- Gezi Parkı’na girmek istedikleri gerekçesiyle geçen cumartesi gözaltına alınan Taksim Dayanışması üzesi 50 kişi serbest bırakıldı. Gözaltındakilerden 38’i savcılık tarafından, tutuklanması istenen 12 kişi ise sevk edildikleri mahkeme tarafından serbest bırakıldı.
Gözaltına alınan 49 kişi dün Çağlayan’daki İstanbul Adliyesi’ne gönderildi. Kalp hastalığı nedeniyle savcılığın talimatıyla önceki gün serbest bırakılan Mücella Yapıcı da ifade vermek üzere Çağlayan Adliyesi’nde bekledi. Meslek odası ve sivil toplum kuruluşu yöneticisi ve üyesi 50 kişinin ifadeleri, soruşturmayı yürüten savcılık tarafından alındı.
avcılık, şüphelilerden 38’ini “kuvvetli şüpheye ilişkin bağlantı kurulamadığı” gerekçesiyle serbest bıraktı, 12 kişiyi ise tutuklanmaları istemiyle mahkemeye sevk etti.
Savcılık, Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi ÇED Komitesi Sekreteri Mücella Yapıcı, Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şube 2.Başkanı Sabri Orcan, Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Sekreteri Akif Burak Atlar, İstanbul Tabip Odası Genel Sekreteri Ali Çerkezoğlu, Elektrik Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Beyza Metin, TMMOB İstanbul Koordinasyon Kurulu temsilcisi ve Makine Mühendisleri Odası Başkanvekili Süleyman Solmaz, TKP İstanbul İl Sekreteri Kamil Tekerek, HDK Merkez Yürütme Kurulu üyesi Ender İmrek, HDK üyeleri Mustafa Aytaç, Aral Demircan, Erdem Ateş, Haluk Ağabeyoğlu’nun tutuklanmasını istedi.
Mücella Yapıcı, Ali Çerkezoğlu, Beyza Metin, Haluk Ağabeyoğlu ve Ender İmrek “suç örgütüne üye olmak” iddiasıyla mahkemeye sevk edilirken diğer 7 kişi de “polise mukavemet” ve “2911 sayılı Gösteri ve Yürüyüş Kanunu’na muhalefet etmek” ile suçlandı. Yapıcı, savcılık sorgusunda “Bu hareketi organize etmekle suçlanıyorum. Bu bir onurdur ve bu uğurda müebbet bile yatarım ama halka haksızlık olur” dedi. Yapıcı nöbetçi mahkemede Emniyet’te gördükleri kötü muameleyi şöyle anlattı: “Kızımla Taksim’e çıktık. Gözaltına alındım. Bizi çembere alarak sıkıştırdılar, kızımı saçlarından çekerek almak istediler. Kapalı odalarda tutuldum. Soyulup öksürtüldüm. 62 yaşındayım çıplak arandım. Taciz gördüm, tacize uğrayanları gördüm. Tuvalete götürülmedik.”

‘Mesleğimin gereği’

Aralarında meslek odaları temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve demokratik kitle örgütü yöneticilerinin bulunduğu şüpheliler ve avukatları özetle şu ifadeleri verdi:
Ali Çerkezoğlu: Hekim olmanın bize yüklediği sorumluluklar vardır, bunları yerine getirdim. Suç örgütü kurmam mümkün değil, ben İstanbul Tabip Odası Genel Sekreteriyim. Yaptığım her şey mesleğim ve meslek örgütümün görevi gereğidir.
Avukat Gülizar Tuncer: Polis göz göre göre öldürdü, tutuklanmadı. Ama anayasal hakkını kullanmak isteyenler suçlu.
Akif Burak Atlar: Vali, Gezi Parkı’nı açtı, ben de parka gitmek isterken polisler tarafından gözaltına alındım.
Beyza Metin: Taksim Dayanışması emek ve meslek örgütlerinden oluşan bir kurum. Eğer “suç” örgütüysek Başbakan Erdoğan bizimle neden görüştü? Gözaltında kötü muamele gördük. Otobüse bindiğimizde ‘sizi döveriz gerekirse başka şeyler yaparız’ gibi tehditlerle karşılaştık.

Hiç yorum yok: